Darbinieku veselības apdrošināšana ir vērtīgs ieguldījums uzņēmuma konkurētspējā un rūpēs par uzņēmuma darbiniekiem. Bet kā atrast izdevīgāko darbinieku veselības apdrošināšanas polisi?
Ja uzņēmums ir nolēmis iegādāties savu pirmo darbinieku veselības apdrošināšanas polisi, vispirms aktuāls būs jautājums - ar ko gan sākt. Ierakstot Google meklētājā frāzi “veselības apdrošināšana”, parādās neskaitāmas lapas ar vispārīgu informāciju, programmu aprakstiem, medicīnas iestāžu sarakstiem un specifiskiem terminiem. Turklāt, gandrīz nekur nav saprotams, cik tad tieši šī polise uzņēmumam maksās. Šajā brīdī atbildīgais uzņēmuma darbinieks nopūšas un saprot, ka būs jāienirst šajā pasaulē un gribot vai negribot jāpēta sīkāk.
Kopā ar dažāda lieluma un darbības jomu uzņēmumiem, esam neskaitāmas reizes izgājuši cauri visam procesam - no lēmuma līdz polisei. Tāpēc droši varam teikt, ka pirmais un pats svarīgākais ir jau pašā sākt piedāvājumu un cenu aptauju procesa sākumā uzņēmuma iekšienē saprast divas lietas.
Pirmā - kādas kopumā ir darbinieku vēlmes un vajadzības.
Lai vēlāk nerastos situācija, ka līdzekļi ir ieguldīti, bet darbinieki polisi praktiski neizmanto, jo viņiem ir citas vajadzības. Rezultātā darbiniekos paliek rūgtums un iespaids, ka polise tāda ķeksīša pēc vien ir iegādāta un tāpat par to, kas vajadzīgs, jāmaksā pašam. Ar veselību saistītie jautājumi vienmēr ir delikāti, tāpēc, lai precīzi noskaidrotu darbinieku vajadzības, var tikt izmantotas vairākas pieejas - gan personīgas aptaujas, gan anonīmas anketas.
Mēs, kā apdrošināšanas brokeri, šim posmam iesakām pievērst ārkārtīgi lielu uzmanību, jo tas ir viens no pamata pīlāriem, lai izvēle trāpītu tieši mērķī gan no darbinieka, gan uzņēmuma skata punkta.
Otra pamata lieta, kas jādefinē, protams, ir budžets, ko uzņēmums ir gatavs atvēlēt polises iegādei.
Uz šo jautājumu jau sākumā sev pašiem ir jāatbild ļoti godīgi, jo no tā būs atkarīga tālākā polises izvēle un izveide.
Nav nekāda lielā māksla nopirkt pašu dārgāko un pilnāko standarta komplektācijas polisi, kur šķietami ir iekļauts viss. Šajā gadījumā ir diezgan droši, ka lielākā daļa no vajadzībām būs pilnībā vai vismaz daļēji iekļautas un darbinieki būs apmierināti. Taču uzņēmumam tas nozīmē, ka būs jāatver maks un jāsamaksā arī par pozīcijām, kas darbiniekiem nav vajadzīgas. Tas ir līdzīgi kā sestdienā pārtikas veikalā nopirkt produktus visām maltītēm, kas ģimenei garšo, pagatavot tikai 20% no tām un nākamajā sestdienā lielā melnā maisā salikt pāri palikušo. Nesaimnieciski.
Turpretī gudra rīcība būtu nolemtajā budžetā ietilpināt maksimāli daudz prioritārās darbinieku vajadzības, tādā veidā par atvēlēto naudu iegādājoties tieši to, kas uzņēmumam vajadzīgs. Un, ja izdodas labi izpildīt šo uzdevumu, ieguvēji ir visi -darbinieki saņem tieši to, kas viņiem ir vajadzīgs, izmanto un ir apmierināti ar polisi, uzņēmums nav pārmaksājis un ir parādījis patiesas rūpes par savu kolektīvu.
Izklausās labi. Budžets ir nolemts, aptauja izveidota un veikta. Ko darīt tālāk?
Šeit sākas laikietilpīgākais darbs. Ir jāveic piedāvājumu un cenu aptauja un to salīdzināšana. Tas nozīmē, ka personai, kas atbildīga par izvēli, ir jāvēršas pie katra no astoņiem apdrošinātājiem, kas Latvijā piedāvā veselības apdrošināšanas polises, jākomunicē par uzņēmuma vajadzībām un pieejamo budžetu un jāatbild uz jautājumiem. Tad jāsagaida no katra piedāvājumi un tie savstarpēji jāsalīdzina. Šeit jāņem vērā, ka jāsalīdzina ne tikai piedāvātās cenas, bet arī viss saturs, kas katram atšķirsies.
Kā arī jāiztaujā par procesiem un noteikumiem kā ir jārīkojas polisi lietojot, kur atrast līgumiestāžu sarakstu, kā rīkoties, ja medicīnas iestādei nav līguma ar apdrošinātāju utt. Kad salīdzinājums ir veikts, izsvērti visi plusi un mīnusi, varat sevi apsveikt ar mērķtiecīgi izdarītu kvalitatīvu izvēli. Polise ir noslēgta, tālāk tā ir jāizmanto.
Ja nav pietiekami daudz laika, lai atrastu izdevīgāko darbinieku veselības apdrošināšanas polisi, varat vērsties pie apdrošināšanas brokera.
Brokeris pārzina šo mērķtiecīgās izvēles procesu no sākuma līdz beigām un ir tiesīgs uzņēmuma vārdā pieprasīt piedāvājumus no apdrošinātājiem, tos salīdzināt un asistēt klientam izvēlē. Arī brokeri ir dažādi, tāpēc pirms sadarbības uzsākšanas jānoskaidro kā tieši brokeris procesā piedalīsies, vai palīdzēs ar vajadzību aptaujāšanu, cik detalizētu salīdzinājumu veiks un vai šo salīdzinājumu jums izskaidros. Kā arī, vai brokeris asistēs un palīdzēs ar pārstāvību polises darbības laikā rodoties jautājumiem vai sarežģītākiem gadījumiem.
Labā praksē brokeris asistē visos šajos posmos,
palīdzot saprast uzņēmuma vajadzības,
veicot pārskatāmu un pilnīgu piedāvājumu salīdzinājumu,
izskaidrojot atšķirības šajos piedāvājumos,
esot gatavs atbildēt uz visiem jautājumiem un asistējot atlīdzību jautājumos visā polises darbības laikā.
Lieliski. Bet cik papildus tas maksās uzņēmumam?
Īsā atbilde ir - tas ir par baltu velti. Nav bieži šādi gadījumi, kad klientam kaut kas ir par velti un varētu domāt, ka tur ir jābūt kādam “āķim”. Taču ne šoreiz. Likumdošana regulē, ka polises cenā jābūt iekļautām tās apkalpošanas izmaksām. Šo daļu saņem tas, kurš apkalpo polisi - neatkarīgi no tā, tas ir brokeris vai apdrošināšanas aģents. Bet par šo plašāk jau citā bloga ierakstā…
Ļaujiet Perks vadīt Jūs caur apdrošināšanas labirintiem, sazinoties ar kādu no mūsu ekspertiem brokeriem. Mēs risināsim sarežģītās apdrošināšanas problēmas, lai jūs varētu atgriezties pie tā, ko darāt vislabāk - pie sava biznesa.
Perks
+371 26 668 558